Veel voorkomende Multitronic CVT problemen

Veel voorkomende Multitronic  CVT problemen

Veel voorkomende Multitronic CVT problemen bij een Multitronic CVT automatische versnellingsbak

  • Veel toeren maar geen aandrijving.
  • Slippen bij hoge snelheden.
  • Bij optrekken geen vermogen om weg te rijden.
  • Lock-up in je koppel omvormer zit vast.
  • Raar geluid, zagend geluid kan duiden op een kapotte duwband.
  • Stotteren in de D drive op snelweg als je gas geef om te versnellen.
  • Niet meer kunnen optrekken.
  • Niet mogelijk in D stand te rijden alleen in S of schakelen met flippers.
  • Multitronic CVT bak olie niet met de juiste olie en op de juiste intervallen vervangen.
  • Snelheidssensor defect.
  • Horten en stoten in de D bij rustig accelereren in lage toerentallen.
  • ECM die niet juist reageert.
  • Inhouden/schokken bij versnellen alleen op bedrijfstemperatuur  als je 50 km/h rijdt.
  • Bij schakelen gebeurt eerst even niets vervolgens lijkt het alsof er iets een beetje slipt en schiet hij in de versnelling.
  • Alleen vanaf stilstand naar de eerste versnelling.
  • Gierend geluid uit de bak.

Herkend u een van deze veel voorkomende Multitronic CVT problemen?
Neem dan contact met ons op en maak een afspraak voor een Diagnose zo voorkomt u dat de Multitronic CVT automaat nog meer stuk gaat inwendig en voorkomt u dure Multitronic reparaties

De Multitronic verscheen als eerst in de Audi A6, later volgde ook de A4 en de A8. Alleen voorwiel aangedreven Audi’s met langs geplaatste motoren kunnen uitgerust zijn met een Multitronic.

Audi is in 2014 gestopt met de productie van de Multitronic, mede door de veelvoorkomende problemen en de opkomst van de nieuwere DSG versnellingsbakken.

Maak direct een afspraak

Wij zullen contact met u opnemen om de afspraak te bevestigen