DSG Veel voorkomende problemen
DSG Veel voorkomende problemen
DSG veel voorkomende problemen het vroeg inschakelen van het volgende verzet, aanpassen naar een hoger toerental.
Er wordt vaak door DSG eigenaren opgemerkt dat wanneer de gebruiker wil accelereren en er even niets gebeurt. Dit komt omdat de bak dan bezig is met opschakelen, en zodoende een hogere versnelling heeft voor gesynchroniseerd, maar bij accelereren wil de bak juist naar een lagere versnelling overschakelen, daardoor ontstaat tijdvertraging dit zijn veelvoorkomende DSG problemen.
DSG veel voorkomende problemen zijn bijgeluiden uit de bak deze ontstaan doordat de bak op een verkeerd moment terugschakelt. Wij passen dit moeiteloos voor u aan.
Als u afremt voor een stoplicht, wil er nog wel eens een bijgeluid uit de bak komen. Soms is hetzelfde geluid te horen als u van stand P naar D gaat, rem loslaat, en de auto net vooruit rolt. Dit geluid is na aanpassing van de software vaak weg, en meestal in ieder geval een stuk minder hoorbaar.
DSG veel voorkomende problemen automaatische versnellingsbak bij schakelen: schakelt terug als je het gaspedaal intrapt, er ontstaat tijdvertraging omdat de bak eerst terug schakelt alvorens de auto accelereert. Vooral een diesel met veel koppel kan beter in de zelfde versnelling blijven en gebruik maken van het koppel. De vertraging door schakeltijd heb je dan ook niet, denk aan even snel inhalen.
Dit kan aangepast worden zodat de bak niet elke keer terugschakelt, alleen als je het pedaal tot op de grond intrapt bijvoorbeeld, of geheel niet terug schakelt. Dit kan zowel in de D als de S. Of we kunnen bijvoorbeeld de S om programmeren naar een D, alleen dan zonder kick down/terugschakel functie. De S wordt namelijk door TDI rijders slechts zelden gebruikt kijk voor. DSG software opties op maat is al verkrijgbaar vanaf € 499,-
In sommige gevallen passen we de S zo aan dat het een iets sportievere D wordt. Voordeel is dat de economie functie van de D gewoon benut kan blijven, anders gezegd: De D blijft origineel en de S wordt een verbeterd D programma.
De gebruiker wil soms de motor in de begrenzer laten “hangen”, zonder dat deze overschakelt. Dit kunnen we aanpassen, zodat bijvoorbeeld in de D, S of M de bak niet automatisch overschakelt. Sommige softwareversies hebben dit al fabriek af.
Wij kunnen ook deze klacht goed voor u oplossen. Neem contact met ons op voor meer informatie.
Ook dit probleem komt vaker voor en kunnen wij voor u oplossen.
Dit verschijnsel begint vaak met overschakelen van de 4 naar de 5, volgas. Bij ca 4000 rpm voelt u de motor wat (schommelend) inhouden, en dan schakelt de bak pas over. Neem contact op voor meer info.
Het kan voorkomen dat de bak niet verder opschakelt dan de 2de versnelling. Met handschakeling kunt u dan wel opschakelen. Geen opgeslagen storingscode’s in de bak. Neem contact op voor meer info.
Dit euvel zien we uitsluitend bij de Golf/Passat/A3 met V6 motor. Neem contact op voor de oplossing.
Het schakelverloop verslechterd, Veel voorkomende DSG problemen waardoor klanten ontevreden zijn. Vaak kan de oude software niet meer teruggezet worden.
In onze software database staan honderden software versie’s, en vele update’s.
Een groot voordeel is dat we, mits gewenst, de oude DSG software opties terug kunnen zetten.
Deze software is van A-Z door ons zelf ontwikkeld.
Maak direct een afspraak
Wij zullen contact met u opnemen om de afspraak te bevestigen