Nissan CVT automaat

Automaat-revisie-amsterdam-spoel-actie

Nissan CVT automaat

Nissan  REOF 05 A CVT automaat

  • Dit was de eerste CVT-transmissie die Nissan gebruikte in een kleine auto zoals de Nissan Micra CVT automaat (REOF05A)en de Cube. Het is een hoofdzakelijk hydraulisch geregelde transmissie en heeft alleen een magneetventiel op het klephuis (hydraulische bedieningseenheid) Het wordt ook gebruikt in andere voertuigen zoals Fiat Uno, Subaru Justy en Daihatsu. Er is een elektromagnetische sleutel gebruikt in plaats van een koppelomvormer die wat problemen heeft wanneer deze ouder wordt
  • De Garage zijn niet erg up-to-date met dit systeem en er zijn veel CVT automaten vervangen terwijl er alleen een revisie van de koppeling omvormer nodig was.

Nissan REOF06A / V  JF006 CVT automaat en Nissan REF08A / B CVT automaat JF009

  • Deze CVT-transmissie wordt gebruikt in verschillende Nissan-voertuigen zoals Primera, Bluebird, Serena, Wing Road en meer. Het is heel belangrijk om de juiste olie voor deze transmissie te gebruiken. Aanbevolen  NS1 of NS2. Verkeerde olie kan veel schade aanrichten, zoals gebroken riem gedragen lagers enz.
  • Gebruik nooit additieven in een CVT-transmissie en ververs de olie om de 40 tot 500000 km

Nissan REF09E CVT TRANSMISSIE JF010

  • Deze CVT-transmissie is ontworpen voor voertuigen tot 3500 CC en wordt gebruikt in verschillende Nissan-voertuigen met een V6-motor zoals de Murano, Pressage, Maxima en nog veel meer. Dit is een zeer betrouwbare transmissie en veroorzaakt niet veel problemen
  • Onderhoud Olie verversen elke 40.000 km uitvoeren en  alleen NS2 CVT-olie gebruikt.
  • Aanbevolen om het interne oliefilter te vervangen wanneer u een olie verversing uitvoert.

Nissan REOF10 CVT JF011  Renault, Mitsubishi, Citroen, Suzuki, Jeep 

  • Deze CVT-transmissie is de meest gebruikte transmissie die wordt gebruikt in verschillende Nissan-voertuigen in de Xtrail, Bluebird Silvy, Quasqui, Sentra, Serena en nog veel meer.
  • Onderhoud alleen NS2 CVT-olie gebruiken in deze transmissie en beide filters 1 Intern filter en 1 achter de warmtewisselaar aan de voorkant van de transmissie te vervangen.
  • Deze transmissies hebben lager problemen en oliedrukverliesproblemen veroorzaakt door gebrek aan onderhoud en het gebruik van de verkeerde olie.

  Nissan F017 CVT-TRANSMISSIE CVT 8 4WD

  • Dit is de nieuwste versie van de CVT-transmissies die worden gebruikt in moderne voertuigen. Deze CVT  heeft een groter overbrengingsbereik en is erg  zuinig. Dit is de 4WD-versie van de JF016 en gebruikt een ketting in plaats van een duwriem. Deze transmissie wordt ook gebruikt in verschillende voertuigen en is betrouwbaar.
  • Onderhoud Olie verversing op tijd uitvoeren en de juiste CVT-olie NS3 gebruikt.

Nissan REOF 11 CVT automaat JF015

  • Deze transmissie wordt ook wel de “CVT 7” genoemd. Het is een 2-traps transmissie, wat betekent dat het een dubbele planetair versnellingstandwielen en ook en koppelingspakketten heeft. Deze transmissie wordt gebruikt in verschillende andere voertuigen zoals Nissan, Mazda, Toyota, Suzuki.
  • Onderhoud olie service wissel elke 40000 km en beide oliefilters het externe en interne oliefilter verversen. Olie Suzuki Green 2 CVT-olie of Nissan NS 3 gebruiken.

Nissan JF017 CVT TRANSMISSIE CVT 8 4WD

  • Dit is de nieuwste versie van de CVT-transmissies die worden gebruikt in moderne voertuigen. Deze CVT automaat  heeft een groter overbrengingsbereik en is zuiniger. Dit is de 4WD-versie van de JF016 en gebruikt een ketting in plaats van een duwriem
  • Onderhoudaar  Olieverversing op tijd uitvoert en de juiste CVT-olie NS3 gebruikt

Veel voorkomende Nissan CVT automaat problemen bij een CVT automatische versnellingsbak

CVT veel voorkomende problemen bij een CVT automatische versnellingsbak

  • Veel toeren maar geen aandrijving.
  • Slippen bij hoge snelheden.
  • Bij optrekken geen vermogen om weg te rijden.
  • Lock-up in je koppel omvormer zit vast.
  • Raar geluid, zagend geluid kan duiden op een kapotte duwband.
  • Stotteren in de D drive op snelweg als je gas geef om te versnellen.
  • Niet meer kunnen optrekken.
  • Niet mogelijk in D stand te rijden alleen in S of schakelen met flippers.
  • CVT bak olie niet met de juiste olie en op de juiste intervallen vervangen.
  • Snelheidssensor defect.
  • Horten en stoten in de D bij rustig accelereren in lage toerentallen.
  • ECM die niet juist reageert.
  • Inhouden/schokken bij versnellen alleen op bedrijfstemperatuur  als je 50 km/h rijdt.
  • Bij schakelen gebeurt eerst even niets vervolgens een beetje slipt en schiet hij in de versnelling.
  • Alleen vanaf stilstand naar de eerste versnelling.
  • Gierend geluid uit de bak.

Herkend u een van deze veel voorkomende Citroën CVT automaat JF011 problemen?
Neem dan contact met ons op en maak een afspraak voor een Diagnose zo voorkomt u dat de CVT automaat nog meer stuk gaat inwendig en voorkomt u dure reparaties. Automaat Revisie Amsterdam

CVT Olie verversen €219

Inclusief olie en filter

Afspraak maken

Wij zullen contact met u opnemen om de afspraak te bevestigen