DCT Mechatronic reparatie vervangen kosten
DCT Mechatronic reparatie vervangen kosten
DCT Mechatronic reparatie kosten voor onderhoud en reparatie:
Prijzen zijn inclusief BTW en kunnen afhankelijk van motoruitvoering hoger uitvallen.
DCT 6traps versnellingsbak 6DCT450 Natte Koppeling mechtronic vervangen:
DCT 6traps versnellingsbak 6DCT470 Natte Koppeling mechtronic vervangen:
DCT 7GDCT 7traps versnellingsbak 724.0 Mercedes DCT Natte Koppeling mechtronic vervangen:
Let op, alle prijzen zijn op basis van inruil van de oude onderdelen!
DCT Mechatronic vervangen versleten kosten van een Volvo Powershift automaat, Ford Powershift Automaat, Mercedes, BMW M DCT Drivelogic Automaat, Mini,Jeep, Dodge, Fiat DCT Automaat, Peugeot Citroën DCS Dual Clutch Systems, Alfa Romeo TCT Automaat, KIA DCT Automaat, Renault EDC Automaat, Is uw mechtronic van 6DCT450 6DCT470 6 traps natte koppeling defect? Mechatronic DCT 7traps versnellingsbak vervangen of repareren?
Indien u (één van) de volgende klachten herkent, is het mogelijk dat uw DSG S-tronic Mechatronic defect versleten:
DCT Mechatronic is een aparte unit die voorop de DCT versnellingsbak is geplaatst.
DCT Mechatronic verzorgt zowel de transmissie besturingsmodule en elektro-hydraulische bediening en stuurt een natte of droge dubbele plaat koppeling aan.
De DCT Mechatronic is de centrale controle module van de transmissie. Alle sensor informatie/signalen worden naar de DCT Mechatronic verzonden. Al deze informatie, waaronder het motortoerental, de rijsnelheid en de gaspedaal positie van de transmissie worden verwerkt om een optimaal schakelpunt te bepalen van de versnelling. Het resultaat is dat de hydraulische besturingseenheid (ECU CONTROL UNIT) de commando’s voor verschuiving van de gewenste kleppen/ventielen geeft door complexe opeenvolging van individuele, precies gecoördineerde acties in een fractie van een seconde. Vervolgens bepaalt het exact het ideale schakel-beslissingsmoment van de DCT automaat/versnellingsbak.
In de DCT Mechatronic bevinden zich sensoren. Deze sensoren regelen de hydraulische versnellings accumulatoren, solinoids, control kleppen en koelen de beide koppelingen af.
De montagepositie van de DCT Mechatronic heeft enkele voordelen, waaronder de geintegreerde sensoren en het feit dat alle interactie met de rest van het voertuig via een enkele connector plaatsvindt.
Echter, de plek van de Mechatronic heeft ook als gevolg dat de mechatronic wordt blootgesteld aan hoge thermische en mechanische belastingen. Hierdoor ontstaan veelvoorkomende DCT problemen.
Elektro-hydraulische Control Unit
De elektro hydraulische besturingseenheid (ECU CONTROL UNIT) is geïntegreerd in de Mechatronic module. De Mechatronic module bestaat uit het kleppenhuis met solenoids, drukregeling kleppen en een accumulator. Mechanica en hydrauliek in het apparaat zorgen voor de intelligente verschuiving van de kleppen in alle omstandigheden door middel van drukventielen in de unit.
Kleppen hebben verschillende schakel/functies. Er zijn twee type kleppen met verschillende eigenschappen, te weten:
Wij hebben eigen parkeerplekken en u rijd heel gemakkelijk naar ons toe, hierdoor bespaart u veel tijd.
Naar een bezoekje aan ons bedrijf, weet u zeker hoe de DCT automaat versnellingsbak met de DCT Mechtronic eraan toe is.
De koffie staat voor u klaar hopelijk tot ziens bij Automaat Revisie Amsterdam!
Maak direct een afspraak
Wij zullen contact met u opnemen om de afspraak te bevestigen