DSG Werking

Automaat Revisie Amsterdam vlag

DSG werking

DSG werking DSG is een transmissie met dubbel schakelmechanisme die voor motoren met een grote cilinderinhoud is ontwikkeld. Het dubbele schakelmechanisme maakt schakelhandelingen bijna zonder onderbreking van de aandrijving mogelijk. Dankzij de nieuwe DSG techniek Direct-Shift Gearbox geeft sportief rijplezier, met bijzonder soepele bediening, en tot nu toe ongekend schakelcomfort gecombineerd worden. De nieuwe hightech DSG versnellingsbak onderscheidt zich duidelijk van de traditionele aandrijftechniek – zowel bij de bediening als bij de werking. Zo heeft de DSG versnellingsbak noch een koppelingshendel, noch een versnellingspook. In plaats daarvan biedt de transmissie met dubbel schakelmechanisme de gebruiker twee keuzemogelijkheden: de zes versnellingen handmatig of de volautomatische bediening. Bij de volautomatische bediening laat de transmissie de zes versnellingen automatisch wisselen, elke keer passend bij toerental en snelheid. Hierbij kan een modus gekozen worden: normaal, brandstofbesparend rijdwijze(D) of sportieve rijdwijze (S). In beide schakelprocedures wordt de koppeling automatisch in gang gezet zodra gas gegeven wordt om weg te rijden. Dit gebeurt ook wanneer het toerental en de snelheid onder een minimumgrens komen. Naast het bedieningscomfort zorgt de nieuwe techniek ook voor perfecte en bovendien verbazingwekkend soepele schakelmomenten. Schakelpauzes en onderbrekingen van de aandrijving zijn extreem kort. De dankzij  DSG mogelijke continue acceleratie draagt aanzienlijk bij aan een verhoogd rijplezier.