Schakelrobot en semi-automaat

Automaat-revisie-amsterdam-spoel-actie

Schakelrobot en semi-automaat

Schakelrobot en semi-automaat door de steeds toenemende vragen over de Schakelrobot en semi-automaat reparatie en storingen hebben wij voor u wat meer informatie over de zogenaamde semi-automaten.

De merken die momenteel met een  Schakelrobot en semi-automaat op de markt zijn gekomen zijn:

  • Renault: Master II Chassis ED HD UD TEC Shift, Traffic II Bus JL TEC Shift.
  • Opel: Movano Bestelwagen F9 TEC Shift, Meriva Easytronic, Vivaro Bestelwagen F7 TEC Shift.
  • Nissan: Primastar Bestelwagen X83 TEC Shift, Interstar Bestelwagen X70 TEC Shift.
  • Fiat: 500 Dualogic Bravo Dualogic Panda Dualogic Grande Punto Dualogic
  • Ford: Fiesta schakelrobot, Fusion semi automaat.
  • Peugeot: 3008, 206, 207, 208, 1007
  • Mercedes Benz: A-klasse 5bk sequentronic, B-Klasse sequentronic, C-klasse sequentronic, S-Klasse
  • Citroen: C1 EGS5 ETG5, C3 EGS5 ETG5, C4 Cactus EGS6 ETG6, Citroën Berlingo Multispace EGS6 ETG6, C2, C3, Plurie

Automaat Revisie Amsterdam heeft zich in de loop van de jaren verdiept in de techniek  van de Schakelrobot en semi-automaat bakken. Semi-automaat en schakelrobot automaten gaan tenslotte veel stuk en kunnen soms rare schakelproblemen en storingen in de daarbij behorende elektronica geven om deze vakkundig en met precisie te repareren is het van groot belang dat de juiste kennis van Schakelrobot en semi-automaat in huis is!

De schakelrobot zijn nieuw erg duur daarom is een goede diagnose voor de reparatie werkzaamheden verstandig om te laten uitvoeren.
U krijgt de diagnose kosten terug bij de reparatie van het probleem!

Schakelrobot en semi-automaat bent u bij Automaat Revisie Amsterdam in goede handen.

Voorbeelden van storingen aan een automatische versnellingsbak en Schakelrobot en semi-automaat met de mogelijke oorzaken op een rij.

Storing: Automaatbak “wacht” in de versnelling “D” (drive) of “R” (reverse).

Mogelijke oorzaken:

  • Versleten, gebroken of uitgedroogde afdichtingen.
  • Slijtage in het hydraulische/elektrische stuurorgaan.
  • Elektronisch defect aan een solenoid.
  • Vervuiling olie in de schakelrobotbak.

Storing: Lawaai of geluid tijdens het rijden.

Mogelijke oorzaken:

  • Onjuiste oliesoort of te weinig olie in de Automaatbak.
  • Tanden van de tandwielen ernstig versleten of beschadigd.
  • Versleten of beschadigde lawaai makende lagers.
  • Te weinig oliedruk.
  • Versleten of beschadigd differentieel.
  • Aandrijfriem-duwband-vario  (CVT-transmissies).

Storing: Schok in koude of warme toestand van “P” of “N” naar “D” of “R”.

Mogelijke oorzaken:

  • Versleten, gebroken of uitgedroogde afdichtingen.
  • Slijtage in het hydraulische stuurorgaan.
  • Elektronisch defect aan een  solenoid.
  • Computerprobleem ECU.

Storing: Automaatbak slipt en/of men kan een verbrande geur van olie waarnemen.

Mogelijke oorzaken:

  • Verkeerde oliesoort of te weinig olie in de automaatbak.
  • Frictieplaten zijn verbrand van één of meer koppelingsgroepen.
  • Speling bij een of meerdere pistons.
  • lekage op de glijlager.

Storing: Positiehendel staat in “D” of “R”maar er is geen aandrijving

Mogelijke oorzaken:

  • Versleten of kapotte  koppelomvormer.
  • Versleten of niet goedwerkende  oliepomp.
  • Interne mechanische beschadiging.
  • Ecu defect.

Schakelrobot en Semi-automaat

Reparatie offerte

Afspraak maken

Wij zullen contact met u opnemen om de afspraak te bevestigen